Adam z INK4U - Podsumowanie 2022 r. w branży tatuażu
Jak wyglądał mijający rok z perspektywy osób związanych z branżą tatuażu od wielu lat? Poznajcie opinię uczestnika każdego konwentu - Adama, właściciela marki odzieżowej INK4U Tattoo Clothing, współpracującej z najlepszymi artystami z europejskiej czołówki tatuażu.
Jaki z Twojej perspektywy był dla branży rok 2022?
Branża ma się dobrze. Odwiedziłem sporo miast w 2022 podczas różnych konwencji, tych mniejszych jak i większych. Ludzie mają pozytywne nastawnie na rozwój własny oraz branży. Wystarczy zobaczyć ile jest nowych możliwości oraz wydarzeń.
Czy nie masz wrażenia, czynniki zewnętrze takie jak pandemia, wojna w Ukrainie, inflacja rykoszetem uderza w branże tatuażu?
Nie sądzę, że ma to mocny wpływ. Może ludzie mają mniej kasy, ale każdy dobry szanujący się artysta ma wiernych klientów. Tatuaż to specyficzny produkt i jest bardzo ważny dla ludzi. Kasę na tatuaż znajdziemy zawsze, taka jest prawda. Potwierdziło się to już podczas pandemii.
Sukces i rozczarowanie roku?
Sukcesem jest ilość konwencji, ponieważ było więcej wydarzeń niż zwykle. Ludzie chcą się pojawić, wygrywać nagrody, czy spotkać znajomych z branży. Rozczarowaniem to frekwencja odwiedzających porównując do czasów przed pandemią, ale będzie tylko lepiej.
Podsumowując, jaki był dla Ciebie i dla INK4U ten rok? Udany?
Rok był udany pod względem wyjazdów, ponieważ jest tam grupa znajomych, która zawsze mnie wspiera w działaniach i daję moc do dalszej pracy. Zrobiliśmy strefę INK4U & NEBA, co uważam za idealne połączenie na konwencjach. Gorsza strona medalu to koszty produkcji, obecnie prowadzenie marki odzieżowej jest znacznie droższe, co nie ułatwia przy rozwoju firmy.
Jaki według Ciebie może być dla branży rok 2023?
Ludzie stawiają mocno na rozwój swojego talentu. Jeżdżą na konwencje, seminaria i różne warsztaty. Aktywność ludzi w branży nie zna granic. Ciągle idą do przodu. INK4U także nie składa broni i lecimy kolejny 7 rok razem z wami.