Adam z INK4U - Podsumowanie 2023 r. w branży tatuażu

Jak wyglądał mijający rok z perspektywy osób związanych z branżą tatuażu od wielu lat? Poznajcie opinię uczestnika każdego konwentu - Adama, właściciela marki odzieżowej INK4U Tattoo Clothing, współpracującej z najlepszymi artystami z europejskiej czołówki tatuażu.


Jaki z Twojej perspektywy był dla branży rok 2023?

Moja ocena opiera się na konwencjach tatuażu, i patrząc na edycję Tattoofest widzę więcej artystów niż kiedyś, więc to coś oznacza. Podobnie na festiwalu Tattoo Konwent widać dużo nowych twarzy, mających ochotę konkurować oraz poznawać świat tatuażu. Fajne są coraz śmielsze prace w kategorii kolaboracje - kilku artystów dziarających w tym samym momencie, zaledwie przez 2 dni, co skutkuje powstaniem dzieła sztuki na 1/4 ciała. To naprawdę szalone przedsięwzięcie.

Sukces i rozczarowanie roku?

Sukcesem dla mnie jest utrzymanie INK4U na rynku przez 7 lat. W branży odzieżowej pandemia, a teraz inflacja, spowodowały zamknięcie kilku dobrych marek odzieżowych ze względu na wzrost cen materiałów oraz produkcji. Pomimo trudności przeprowadziłem badanie rynku i udało mi się znaleźć nowe rozwiązania, aby utrzymać konkurencyjne ceny i podnosić jakość produktu przy zbliżonym budżecie. Duża zasługa, że jesteśmy dalej z wami, należy do was, kochani klienci (czyt. rodzino). Robimy to wszystko dla was.

Rozczarowania nie zaznałem, bo już mnie nic nie zaskoczy w tej specyficznej branży.

Jaki był ten rok dla INK4U? Jakie plany na przyszły rok?

Rok był bardzo aktywny, jako partner Tattoo Konwent odwiedziliśmy wspólnie 4 duże miasta, a łącznie aż 11 miast z nowym stoiskiem. Pojawiły się nowe współprace z artystami przy grafikach. Kończymy rok jako partner, jak zawsze z wami, czyli 4. edycja Sztosy'23. Na 2024 planuję skupić się na produkcji limitowanych kolekcji dla firm zewnętrznych z branży i nie tylko. Bo, jak wiecie, INK4U to nie tylko marka, ale także produkcja na zamówienie. Wystarczy do mnie napisać, a spełnię każde oczekiwania.

Jaki według Ciebie może być dla branży rok 2024?

Zawsze porównuję konwencje tatuażu, bo tam mam najlepszy kontakt z ludźmi. Na pewno artyści planują postawić jeszcze mocniej na rozwój swojego warsztatu, np. biorąc udział w TCPL, czy rywalizując na konwencjach nie tylko w Polsce. Ja mam swój plan, który mam nadzieję pozwoli osiągnąć cele INK4U, dając artystom na eventach fajne wzory oraz produkty wysokiej jakości.

Pozdrawiam zawsze ten sam,
Adam